SpeLinnea

Världen genom fyrkantiga ögon

Hohokum – färglatt indiespel att se fram emot

4 kommentarer

Då och då snubblar jag över spel vars trailers fascinerar och engagerar mig. ”Det här ser ut att bli ett Linnea-spel!” och med det menar jag att det ser ut att passa mig perfekt. Oftast är det färgglada, gulliga skapelser som går mot strömmen vad gäller traditionellt gameplay eller berättande. Idag hittade jag Hohokum! Utvecklat av Honeyslug och Santa Monica, släpps till alla Sony-konsoler den 13 augusti. Utvecklaren  Richard Hogg säger att spelet handlar om

”relaxing in a space and just enjoying the experience and the music, instead of trying to complete it to make progress”

Ingen tidsbegränsning, ingen tutorial. Man styr den långa varelsen och målet är bara att upptäcka saker och njuta av det. Verkar ju supermysigt. Precis den typen av upplevelser jag letar efter. Jag har tröttnat rejält på gråa förstapersonsskjutare och indiespelsplattformare som är överdrivet svåra för att jag ska kunna avnjuta dem. Hohokum ser jag verkligen fram emot!

 

hohokum-screen-9-us-10jun14 hohokum-screen-10-us-10jun14 hohokum-screenshot-03-ps4-ps3-psv-us-14jul14 hohokum-screenshot-06-ps4-ps3-psv-us-14jul14

Författare: SpeLinnea

Spelnörd med pyssliga fingrar.

4 tankar om “Hohokum – färglatt indiespel att se fram emot

  1. Åh vilket göllit!

  2. Det ser jättemysigt ut!

  3. Ser ganska mycket ut som ett Anna-spel också =) Gillar idén om att bara strosa runt, sådant kan jag göra i andra spel också =)

Lämna en kommentar