SpeLinnea

Världen genom fyrkantiga ögon

Topp 5 spelmiljöer

4 kommentarer

Jag gillar listor. Så mycket att jag tänker låta det bli ett stående inslag i bloggen. Först ut är mina favoritspelmiljöer! Hur skulle din lista se ut?

5. Domedag

Bombade städer, nedbrunna hus, rostiga gamla fabriker, total ensamhet… och alldeles, alldeles underbart!

Gears of War 2

Gears of War 2

4. Skog

Speciellt tilltalande är pixliga, klargröna skogar.

Woodman-banan, Mega Man 2.

Woodman-banan, Mega Man 2.

3. Vara liten/stor

Det kanske inte kan ses som ett direkt tema eller miljö, men att känna sig liten och maktlös för att sedan övervinna allt känns alltid awesome. Och att vara stor och mäktig och krossa från början också, givetvis.

Mamma....? från Shadow of the Colossus (PS2.)

Mamma....? från Shadow of the Colossus (PS2.)

Måste.. bli... STÖRRE! från We Love Katamari (PS2)

Måste.. bli... STÖRRE! från We Love Katamari (PS2)

2. Tyg och sytt

Fluffiga tyger, sömmar och garn. Det ser alltid så gediget och hemtrevligt ut.

Yoshis Story (N64)

Yoshi's Story (N64)

1. Godis, leksaker och gulligheter

Bada i godis? Oändligt med leksaker? Söta små djur? En barndomsdröm blir sann!

Chokladgolv, får som blir nötter i en maskin och framför allt SÄLAR. Vad mer kan man begära? från Sheep (PC, PS1)

Chokladgolv, får som blir nötter i en maskin och framför allt SÄLAR. Vad mer kan man begära? från Sheep (PC, PS1)


Författare: SpeLinnea

Spelnörd med pyssliga fingrar.

4 thoughts on “Topp 5 spelmiljöer

  1. jag har bara tittat på när min vän spelade shadow of the colossus, men fyfasiken vad fint det är!!!!!!!! jag blir alltid helt hänförd när jag ser bilder därifrån, fniss. de är så fina och stora. jag älskar’t-

    • Du kan få spela igenom det här om du vill! Älskar den animerade pälsen. Kan beskriva mer i en recension snart, för jag klarade det för inte så länge sedan. Att det är fint kan man inte klaga på, men en del andra saker är frustrerande.

  2. Min lista hade sett ut så här:

    5. Stort/litet
    4. Vardaglig värld, dvs sån som ska vara som ”vanligt”
    3. Godis/gulligt
    2. Diamant/glas
    1. Skog

    Och en lista över de fem SÄMSTA spelmiljöerna:

    5. Underjord/grottor
    4. Lava/eld
    3. Is
    2. Futuristiskt
    1. Vatten

  3. En isbana är aldrig fel.
    min topp 5:
    1. isbana (speciellt i bilspel)
    2. Djungel
    3. Domedag
    4. Fotbollsplan :-)
    5. Öken

Kommentera

