SpeLinnea

Världen genom fyrkantiga ögon

Årets spel 2010

7 kommentarer

Det har varit många årskrönikor i spelbloggarvärlden på sistone. Här kommer min, men den består bara av ett enda spel. För mig är det inte bara årets spel, det känns som om spelet skapades efter min personliga smak. Det sötaste lilla pusseläventyret du kan tänka dig. Närmaste beskrivningen är om Little Big Planet gifter sig med Kula world.

Året spel 2010 är tveklöst ilomilo.

De två söta vännerna ilo och milo tycker om att träffa varandra i parken och äta kakor. Men parken är aldrig densamma för var dag. Därför är det ditt jobb att hjälpa dem finna varandra!

Hallå, hur kan du spela det redan nu, det släpps ju först 5 januari?

För jag är så himla cool såklart. Eller för att smygsläpptes lite tidigare, så kunde man via en hemsida få tag i en kod för att kunna köpa  det till Xbox live arcade. Så sitt bänkade den 5 januari för att köpa det!  Jag ser fram emot att skriva en fullskalig recension på det här spelet sen när jag helt klarat det. Och hittat alla safkas. Och fnissat klart åt alla loadingtexter. Och ätit en kaka i parken med en vän.

Till alla mina två (2) läsare vill jag önska ett riktigt GOTT NYTT ÅR!

Författare: SpeLinnea

Spelnörd med pyssliga fingrar.

7 thoughts on “Årets spel 2010

  1. Ilomilo är definitivt med på min topp 3 i år också!

  2. Det är inte med på min topp 3!

  3. Att spela ilomilo är som att stoppa en sked med socker i munnen. Så sockersött är det.

  4. Jag håller helt med om att det är årets bästa spel. Toppade min topp 10-lista utan konkurrens. Kanske inte det BÄSTA spelet bara på de konkreta meriterna, men ett spel jag fick en oerhörd intim relation till.

Kommentera

