SpeLinnea

Världen genom fyrkantiga ögon

Mina spelamigurumis

8 kommentarer

Jajamän, här kommer mina spelfigurer jag hittills har virkat!  Har du några frågor så var inte rädd att kommentera, eller kolla in fliken Mina amigurumis!

Kirby är inte bara min favoritspelkaraktär, utan också den första amigurumi jag gjort efter ett eget mönster. (So don’t laugh!) När jag finlirat mer på det så lägger jag upp det på bloggen. Då kan ni också göra glada Kirbys som gör Kirbydansen.

En Goomba som stirrar surt! Ett mycket enkelt mönster och ni hittar det hos Nerdigurumi.

En söt 1up-svamp. Mönstret hittade jag i tidningen LEVEL nr 48.

Royal rainboooooow! Den här är nog den amigurumi som tog mest tid att göra, och var riktigt pilligt. Men himla fint blev det sen. Egentligen ska den vara magnetisk, men jag gjorde en sån pytteliten nål att inga magneter hade fått plats. Vill du själv göra en katamari, ska du läsa hos Amy’s babies.


Yoshiäggis! Så litet, så sött. Äggmönstret var lätt att följa och sen limmade jag fast filt för prickarna.

Jag letade länge för att hitta ett mönster som gjorde luman rättvisa, många var mer avlånga än droppformade. Det visade sig att Pigcorners mönster hade det jag sökte!

Författare: SpeLinnea

Spelnörd med pyssliga fingrar.

8 thoughts on “Mina spelamigurumis

  1. Wow, Goomban var skitcool! Ja, de andra också, men den var extraordinär. :D

  2. Hm, hur lång tid tar det att göra dom? :) Är väl inte så mycket att virka egentligen väl? Sugen på att testa!

    • Klart du ska testa! Det är svårt att säga hur lång tid det tar, det beror på hur mycket erfarenhet man har och hur snabbt man kan virka. Ju fler delar och fler maskor desto längre tid tar det ju såklart. Men på några få timmar gör du klart en första enkel figur, det tror jag allt! Den som tog längst tid för mig är utan tvekan katamarin. För den har fjorton små pluppar som ska virkas. Men det är alltid så kul med resultatet! Åh, vad jag tjatar. Kontentan är: kör hårt! :)

  3. Jag skulle lätt köpa sånt där! :O

  4. Åååh vad fina de är. Du är grymt duktig!
    Kul att du har hållit igång virkandet. Tror inte jag har virkat eller stickat sen syslöjden i grundskolan (förutom ett par sockor under en skidresa i gymnasiet) xD

  5. Snygga, jag vill också lära mig virka och sticka.

Kommentera

