SpeLinnea

Världen genom fyrkantiga ögon

Tävling: Din egen nationalsång i spelmusik!

10 kommentarer

Tä-tä-tä-tääävling!

Jag surfade runt på YouTube för att lyssna på lite trevlig NES-musik såhär på kvällskvisten, och kom direkt in på gamla klassiker från Mario-serien. När jag ögnade igenom kommentarerna såg jag en fantastiskt charmig och fin en, och kände att det vore en kul idé att förverkliga. Och vad passar bättre än en tävling?

Din uppgift är att hitta på en nationalsång, med melodi från en tv-spelslåt.

Reglerna är enkla

  • Välj en av dina favorittrudelutter från vilket spel som helst.
  • Hitta på en text. Det behöver inte handla om Sverige eller något existerande land, du kan ta ett land i en spelvärld eller ett land du själv hittat på.  Huvudsaken är att det på nåt vis känns som en nationalsång, det ska knyta an till nationen. Språket är valfritt.
  • Posta din sång plus ev. länk till musiken i kommentarerna till det här inlägget. Sjung och spela gärna in den, eller t.o.m gör en musikvideo till din sång och länka. Ju mer coolt desto mer pluspoäng hos juryn!

     


    Senast torsdagen den 10 mars klockan 20.00 vill jag ha ditt bidrag.  Bidrag inskickade efter detta datum kommer inte bedömas.

Men hallå, vad vinner man då?

Tyvärr är det ju inga storslagna priser i form av diverse spelpaket och liknande, utan ett lite mer blygsamt pris. En spelamigurumi från mig! Vilken det blir är en hemlighet tills vinnaren är korad.

Använd din fantasi och lycka till!

Författare: SpeLinnea

Spelnörd med pyssliga fingrar.

10 thoughts on “Tävling: Din egen nationalsång i spelmusik!

  1. Hmmm… Den här får man klura lite på! Jag och DAVE ska nog kunna knåpa ihop något!
    Roligt med tävling :D Härligt pris!

  2. Njaaa, vettefan om jag vill sjunga. :D

  3. Underbar tävling! Priset får mig verkligen att vilja delta, men frågan är om jag ska riskera mitt rykte på grund av en katastrofal sånginsats. ^^

  4. Brentalfloss får inte vara med i tävlingen va? ;P

    Men kul idé! Tyvärr är jag så omusikalisk att jag skulle förmodligen skämma ut melodin. :c

  5. Rolig tävling! Synd bara att man varkan kan sjunga eller skriva några bra sångtexter. Men det kommer bli roligt att få höra alla andras bidrag. :D

  6. Aye! Här är en! Jag kan inte vara med i tävlingen eftersom Linnea är min sambo och alltså gills inte något jag gör – men det kanske stimulerar ytterligare till en rivstart!

  7. Ekken: Ja, heja! Skicka gärna in nåt! Ni brukar vara kreativa. Känn pressen! Hihi!

    Tommy: Men en liten textsnutt kan du väl hitta på? :)

    Kletet: Vad är väl ett rykte mot ett fint pris? ;)

    Trazh, det beror på om DU är brentalfloss? *dramtatisk musik*

    Anton: Jag hoppas på många deltagare. :D

    Starfighter: Hahahaha <3 mycket fin inspirationssång!

  8. Pingback: Ilomilo-amigurumi med mönster « SpeLinnea

  9. Pingback: TÄVLING! (men inte här) « New Game+

  10. Då var änligen mitt och DAVEs bidrag färdigt =D Nu är det bara att hålla tummarna!
    ENJOY!

Kommentera

