SpeLinnea

Världen genom fyrkantiga ögon

Jag ska virka hela världen, lilla mamma

13 kommentarer

Nu kan jag mycket väl ha tagit vatten över huvudet. Men jag har haft tankarna på ett mastodontprojekt, och nu har det blivit dags att avslöja det. Jag ska virka hela kartan av Hyrule från Zelda: A link to the past.

Hela kartan är 4096×4096 pixlar, och jag tänkte virka en pixel i taget. Det blir många bruna och gröna fyrkanter vill jag lova. Jag har räknat ut att det kommer gå åt 138 kg garn, och när allt ska sys ihop kommer jag behöva en hel del plats. Kanske kan jag vara i en gymnastiksal eller på en fotbollsplan. Våren 2012 planerar jag att vara färdig, så det blir ett långt projekt.

Vad ska du göra med det sen?
Först tänkte jag om det skulle bli en heltäckningsmatta. Men eftersom man skulle behöva vika hela skapelsen åtskilliga gånger för att ens få plats med det i lägenheten, insåg jag att det skulle bli för jobbigt. Så då kom jag på den briljanta idén att sy mindre saker av det. Det första jag tänkt ut är en sak alla vill ha – toalettlocksfodral. En varm rumpa och ett tv-spelstema det första man ser vid morgonkissningen, är ju varje gamers dröm. Om intresse finns kommer jag auktionera ut dessa efter projektets slut, det blir ju närmare hundra toalettlocksfodral, minst! Det kommer ju som sagt dröja ett år, men passa på att boka ett nu medan det finns chans kvar.

Författare: SpeLinnea

Spelnörd med pyssliga fingrar.

13 thoughts on “Jag ska virka hela världen, lilla mamma

  1. oh – my – god !!! !!! !!!
    jag gillar’t. men du är lite knäpp i huvet. :D

  2. Det var inget litet projekt du tänkt ta dig ann!

  3. Toalock låter lite skumt, men jag skulle lätt kunna beställa någon mysig liten mjukis åt mina ungar. Du har riktiga skillz. :-D

  4. Jisses, så spännande! Se till att hålla oss uppdaterade under hela processen. Hur stort blir det ungefär när det är färdigt i så fall?

  5. Pingback: April, april! « SpeLinnea

  6. Nej nu! Fyfan vilket roligt projekt! Det är mitt absoluta favoritspel och ….
    *skymtar ”Ungefär lika stort som 1 april! ;)” i ögonvrån*
    Men…Nääää, var det bara ett skämt? Jag som blev överlycklig där ett tag :””(
    Eller ja. Typ. Hade velat sett det som en matta. :D

  7. Taskigt för såna som mig som inte fattar att det är skämt eftersom vi läser inlägget ett par dagar efter! :p

  8. Mörkervärlden då?

Kommentera

