SpeLinnea

Världen genom fyrkantiga ögon

Veckans speltriss – Go green

17 kommentarer

Jag kände att jag kunde haka på trenden Veckans speltriss (tre valfria spelbilder tolkade efter ett tema) nu när det var ett intressant tema tycker jag. Jag har tolkat det annat än färgmässigt. Här är bilder från spel där det finns vegetarianism- eller veganisminslag. Jag tackar användaren kowzi på vegan.nu som startade en tråd om veggospel. Go green!


The Curse of Monkey Island har vegetariankannibaler.


I Fable-serien kan du äta tofu, som ger plus i moral och renhet.


Även i The Sims kan man undvika animalier genom att göra sin sim vegetarian. Din sim kommer kräkas om den tvingas äta kött.

Författare: SpeLinnea

Spelnörd med pyssliga fingrar.

17 thoughts on “Veckans speltriss – Go green

  1. Hihi vackert!

  2. Hehe, brukar alltid tvinga ner lite kött i mina vegetariska simmar. :P

  3. Riktigt fin tolkning :D

  4. Pingback: Veckans speltriss [14] – Go Green | EmmyZ

  5. Pingback: Veckans speltriss (v. 14): Go Green | Lunandrez

  6. Så du ställde upp också? Väldigt intressant och bra tolkning! :D

  7. Intressant tolkning, ytterligare en som sticker ut lite mer från mängden! :D

  8. Tack för den fina kommentaren:)

    Bra att det var ett aprilskämt, projektet annars hade varit övermäktigt!

  9. Tror nästan detta är min favorittolkning so far, det ska gå lite djupare i ämnet!

    Skitbra!

  10. Som David sa här ovan, jag tycker också det är schysst med en lite djupare tolkning. Inte lika slapp som min om man säger så. ;D

  11. Pingback: Speltriss – Go Green | Onlajn.se | Onlajn.se - En spelblogg med fokus på konsolspel

  12. Pingback: Veckans speltriss [14] – Go Green « Spelkänsla

  13. Åh, kul med en helt annorlunda tolkning! Snyggt! :-D

  14. @Alla: Fan vad härligt att ni gillar’t!

  15. Haha Vegetariankannibaler! Jätteroligt!

    Sv: Vad kul att du funderar på att köpa ergonomiska virknålar, jag lovar att du inte kommer ångra dig, snarare kommer du undra hur du klarade av att virka med ”vanliga” nålar så länge haha. :)
    Om du inte vill beställa dom där från ebay finns det ett alternativ här: http://www.loveknitting.se/index.php?cPath=60 Dom är också ergonomiska fast inte lika snygga :)
    Kramis

    Ps. Vilken härlig blogg du har!

  16. Haha! Fiffig tolkning! Gillar’t! :D

  17. Pingback: Veckans speltriss (v. 14): Go Green » Megazine.se

Kommentera

