SpeLinnea

Världen genom fyrkantiga ögon

Kirby-amigurumi med mönster

12 kommentarer

Kirby var det första mönstret jag själv hittade på. När jag öppnade den textfil jag hade mönstret i nu såhär snart ett år efter, var det minst sagt kaos som mötte mig. Det fanns ingenting som stämde i det, det är ett under att jag fick ihop någonting alls. Så jag gjorde om Kirby till ett mönster som kan tydas, men ni känner nog alla igen den rosa lilla tårtälskade bollen som han är. Kirby är min favoritkaraktär, jag är så glad att han är så lätt att göra till en amigurumi. 

Just den här Kirbyn har fått bli adopterad av Lunandrez, som vann Samurai Kirby-tävlingen på Terebi Ge-mus påskträff i helgen.

Kirby relaxar efter en tårtätningstävling.

Minns du kirbydansen från den första Kirbyn jag gjorde?

Du hittar mönstret jag gjort i en tjusig liten pdf jag slängde ihop HÄR.

Annonser

Författare: SpeLinnea

Spelnörd med pyssliga fingrar.

12 thoughts on “Kirby-amigurumi med mönster

  1. Jättefin, han står så fint här bredvid några spel! :D

    (Btw, länken till mig är bruten i skrivande stund. ^^)

  2. Du är så himla duktig. Jag brukar vilja bli bästis med folk som kan laga mat och baka(som Leila), men dig skulle man ha som syster. Om du var min syrra skull jag kunna använda ”dåliga samvetet mot släkten”-kortet på dig och få massa gulliga amigurumi. Kawaiiiiii!

  3. Så duktig du är och så fin Kirby är. Jag tycker också om han och tack för att du delade mönstret.

  4. Nej, men jag kommer att göra det och lägga upp bild på den som jag virkat på min blogg. Du ville inte att vi skulle lägga upp mönstret, men kan jag hänvisa till dig?

  5. Jag håller just nu på att virka Kirby, men har en fråga kring mönstret.
    På kroppen står det [fast varv] x 12 = 36, betyder det att jag ska virka i 12 maskor eller ska jag virka i alla 36 maskor 12 gånger?

    • Det betyder 12 varv med fasta maskor. Det vill säga som du sa sist, virka i alla 36 maskor tolv gånger. Jag brukar sätta en markering med en annan garnsnutt och bara räkna antal varv för att slippa räkna så många maskor. :)

      Hoppas det klargjorde det hela!

  6. Ja det klargjorde, tack för hjälpen =).

  7. Pingback: En Kirby-tavla till en kirbyälskare | SpeLinnea