SpeLinnea

Världen genom fyrkantiga ögon

Jag virkar, alltså finns jag

3 kommentarer

På sistone har jag  synts lite extra mycket där ute på internet. Först var det Xboxflickan & Nikke som uppmärksammade mina amigurumisar bland andra pyssliga människor. Sen publicerade Monika Nilimaa en intervju hon gjort med mig på samma tema. Skrällen kom när jag såg att ilomilo-skaparna Southend Interactive skrivit om mina virkade ilomilosar på deras blogg. Inkluderat en fin google translate-version av mönstret som är väldigt rolig, men tyvärr oläslig för engelska virkare. Jag har funderat på att översätta mina mönster och lägga ut dem på Etsy till förmånliga priser, just så att så många som möjligt kan göra sina egna ilomilosar. Happy days på alla sätt och vis!

En annan nyhet är att jag numera finns på Twitter också. Så nu kan alla få reda på vad jag åt till frukost! Skämt åsido så kommer de flesta tankarna jag delar på twitter vara spelrelaterade. Vi får se varthän det barkar!

Fyrkantiga ögon
Uppmärksamma läsare kan också se att jag lagt till en liten undertitel på min blogg. ”Världen genom fyrkantiga ögon” är tänkt att påminna om den tiden när mammor och pappor ville dra en bort från tv-spelen för att om man spelar för mycket kan man få fyrkantiga ögon. I bloggen vill jag försöka skriva om och skapa sånt som ger spelglädje, lika mycket som jag kände i yngre dagar när jag fastnade framför tv-spelen.  Är det ett uttryck dina föräldrar också använt? Tycker du det låter för pretentiöst? Jag funderade på ”jag ska bara dö först”, men det låter ju väldigt sorgset, även om det var nåt jag ofta sa när jag var yngre. Det namnet är dessutom en början av en dokumentär om jag förstått det rätt.  Om någon vet vad som hände med det här projektet så får de mer än gärna höra av sig.

Författare: SpeLinnea

Spelnörd med pyssliga fingrar.

3 thoughts on “Jag virkar, alltså finns jag

  1. Lägg ut på etsy! Det finns säkert några som är beredda att pröjsa lite för det. :)

  2. Lägg hellre ut virkade figurer till förmånliga priser för oss som inte kan virka. ;( Jag skulle lätt köpa dina ilomilos, så det är bara att ropa ut ett pris.

Kommentera

