SpeLinnea

Världen genom fyrkantiga ögon

Tetriskänslan

5 kommentarer

Det är något visst med att få en perfekt tetris. När den sista långa biten faller  på plats och man rensar allt, då finns det inget som kan rubba den kicken. Få  spel förutom Tetris ger mig den här i närmast euforiska tillfredsställelsen av att gjort något riktigt, riktigt bra. Här är några tillfällen då jag får vad jag kallar tetriskänslan. När får DU tetriskänslor?

hjkhjkvhjkhj

fghfgjhgjkgjk

Ljudet när poängmätaren i Snake Rattle N Roll når toppen och fortsätter
 Hippety hip, hippety hop! Help snakes Rattle and Roll get to the top! Poängräknarljudet (förutom deras söta smaskande) får en verkligen att vilja äta många bollar.  Tyvärr har jag inte hittat en video där hela ljudet är med, men alla som har spelat spelet vet vad jag pratar om.


fghfghcfhhfghfghcfhhfghfghcfhhfghfghcfhhfghfghcfhhfghfghcfhhfghfghcfhhfghfghcfhhfghfghcfhhfghfghcfhhfghfghcfhhfghfghcfhhfghfghcfhhfghfghcfhhfghfghcfhhfghfghcfhhfghfghcfhh

fghfghcfhh

fghfghcfhh

Att rulla upp ALLT i Katamari 
Jag har nästan aldrig varit förtjust i samlandet i olika spel. Det ska till ett Katamari-spel för att jag maniskt ska ha varenda liten pinal som finns i världen. Och när man väl tar den sista saken som behövs är lyckan minst sagt total.

dffghhjgchjcghjcgjhcghj

Återställning av  områden i Okami  
När man sätter hela byar, skogar och dalar i blom känner man sig inte bara som en hjälte, utan en riktig miljöhjälte dessutom.


Författare: SpeLinnea

Spelnörd med pyssliga fingrar.

5 thoughts on “Tetriskänslan

  1. Angående tetris så släppts det snart en film med världens största tetris spelare där dom tävlar om vem som helst enkelt är bäst :)

    Trevlig blogg förresten :)

  2. Jag ÄLSKAR att rulla upp allt i Katamari! :D Så skön känsla!

  3. När man får smeka in de perfekta bitarna på sina platser så knullar det i sinnet. Du vet precis vad jag menar! Du var där när jag tillfredsställdes av Tetris.

Kommentera

