SpeLinnea

Världen genom fyrkantiga ögon

Sommarspelträffen Power up i Malmö

11 kommentarer

Hypen var total inför Terebi Ge-Mu:s sommarspelträff Power up här i Malmö. Jag såg minst sagt  fram emot en hel veckas spelande och annat kul, som jag var med om under Påskträffen också. Under hela veckans fanns gamla och nya konsoler att tillgå och utöver det olika temarum, som t.ex musikspelrummet, fightingspelrummet och pysselrummet.

 Liksom förra gången höll jag gärna till i retrospelsrummet, kallat Pixellaboratoriet. I alla rummen testade jag alla möjliga olika sorters spel jag aldrig skulle kunnat prova annars. (T.ex kommer jag aldrig ha koordination nog att bli bra i Dance Central.) Jag fick även chansen att hålla i min livs första workshop, att virka spelamigurumisar!


Plywoodman.. Eller jag menar Mega Man i Pixellaboratoriet.


Gameeeezzzz!


Hård fight i Super Mario Kart mellan Godheten och Lunandrez.


Call of Duty: Black Ops-turnering. Jag åkte tyvärr ut i semifinal.


Hård koncentration i Motorstorm Apocalypse-turnering. Här kom jag sist i första uttagningen.


Josefine och Anton (Generationspel) vann varsin 3DS-penna i det dagliga lotteriet. Under veckan lottades också större priser ut som spel, t-shirts, en PSP Go och en Nintendo 3DS.


Träffade också en cool tjej vid namn Andrea med en triforce insnaggat i huvet.


Jag och Starfighter (Punkeni8Bitar) ritarPysselrummet hade allt från kritor till pärlor och akrylfärg. (Foto: Ellznors)


Bestämde mig för att göra en lite annorlunda Mega Man.


Medan Starfighter ritade Firebrand.


Och Kim pärlade sin favoritpikachu.


Jag höll i en amigurumiworkshop! Det var kul att så många vågade prova, trots att det är lite krångligt i början. Flitens svett lackar när eleverna sätter igång.


Starfighter började med en Lolo i blått.


Ellen gör stora framsteg i virkningen. Hon började med en Kirby men utvecklade det till en syfilisbakterie med glitter och ögon. Magiskt!


Christoffer med sitt examensarbete. Han gjorde en finfin Kirby efter mitt mönster, jag är riktigt imponerad då det var första gången han försökte.


Torsdagskvällen bjöd på underhållning, bl.a i form av musik framförd på DS av Snild Dolkow.


Ingen nördträff utan nörddans!


Sista natten var det neontema, med bl.a Pacman Championship Edition DX.


Tack för en fin träff med många skratt och härligt folk!

Författare: SpeLinnea

Spelnörd med pyssliga fingrar.

11 thoughts on “Sommarspelträffen Power up i Malmö

  1. Asså min hållning är så sexy! Gu jag måste skärpa mig. Kul att se massa bildz!

  2. Riktigt fin bild på mig och Josefine! :P
    Tänk vad man missar när man inte är på plats. Får se till att vara där fler av dagarna nästa gång. Ses väl vid nyår? :)

  3. Härliga bilder! Såg ut som en riktigt trevlig spelträff!!! :D

  4. Håller verkligen med! Power Up var superkul. Nästa gång stannar jag hela tiden. Synd att jag inte hann prova det där med amigurumis, men det fanns inte tillräckligt med stickor. Vi ses nästa gång!

  5. Haha, vad kul att jag var inne på den här bloggen och snokade lite innan Powerup, hade ingen aning om att du skulle dit då! Men eftersom jag tror att jag lät bli då kan jag ju passa på att kommentera nu att det är en jäkligt sjysst blogg. :D

  6. Det där såg ju riktigt trevligt ut :)

Kommentera

