SpeLinnea

Världen genom fyrkantiga ögon

Att slitas mellan två världar

1 kommentar

Jag är en riktig lantis. Trots att jag bott i stan i flera år känner jag mig fortfarande inte som en stadsbo. Någon kanske säger det beror på att Malmö knappt kan räknas som en riktig storstad, men jag menar att det är ens tankesätt som styr. Inte bara mellan de fysiska orterna, utan också de digitala världarna jag så ofta befinner mig i genom spel.

Ena stunden är jag en tekniknörd som vill kunna göra minsta grej med sin mobiltelefon, kunna spela spel på de mest udda platserna eller ta till vara på varenda teknisk möjlighet som finns att tillgå. Andra gånger kan jag känna en stark dragning till det naturliga och offlinevärlden. Jag vill inte springa omkring i digitala skogar och ängsmarker, inte heller vill jag känna någon slags storstadspuls och hets.  Jag vill uppleva världen på mitt sätt, på riktigt och i naturen. Varenda detalj och intryck behöver inte dokumenteras och delas. I grund och botten vet jag att ingen kan känna det jag känner just nu, med kittlande grässtrån mot mina fötter och skogsdungar som trots upptrampade stigar känns oupptäckta. Känns äkta.

Oavsett hur verkliga och vidsträckta upplevelserna med tv-spel blir, kommer det aldrig upp till samma kaliber som att vistas i naturen på riktigt. Ibland behöver det overkliga ta en paus till förmån för det som finns utanför världen av grafik, statistik och karaktärer. Trots detta så dras jag alltid tillbaka till den interaktiva spel- och onlinevärld vi lever i. Att slitas mellan två världar kan vara tufft ibland, men det ena behöver inte utesluta det andra. Jag är en naturvurmande hippevegan, men också en teknikälskande spelnörd. Det är fantastiskt att kunna vara både och.

Författare: SpeLinnea

Spelnörd med pyssliga fingrar.

One thought on “Att slitas mellan två världar

  1. Kul att se att det är fler som har gemensamma nämnare när det gäller dessa två världar. :)

Kommentera

