SpeLinnea

Världen genom fyrkantiga ögon

James Rolfe, mer än en arg tv-spelsnörd

2 kommentarer

De flesta av oss är familjära med James Rolfes verk i rollen som The Angry Video Game Nerd. I åratal har han underhållt oss med sina överdrivna och parodiska recensioner av gamla, skitdåliga tv-spel. I nuläget är både ett tv-spel och en långfilm i utvecklingen i den arga spelnördens namn.

Även om det var just AVGN som gjorde James känd till den grad han är idag, så var det ju inte hans första filmer. En passion och en fantasi sedan tidig barndom har gjort honom till en väldigt talangfull filmare. Långt ifrån vad vissa kan anses vara trams och flams finns en seriös och djupdykande sida i honom. För tre år sedan hade James varit med och skapat över 300 filmer. Det skulle inte förvånat mig om den siffran uppgår till 400 idag. En väldigt imponerande siffra med tanke på vilket otroligt krävande jobb det är att göra filmprojekt.

I kortfilmen The Dragon In My Dreams berättas en väldigt personligt rörande historia om fantasi och filmskapande. En otroligt hjärtvärmande film. Se den!

[youtube:http://www.youtube.com/watch?v=4Kc3JqVIIJA%5D
Författare: SpeLinnea

Spelnörd med pyssliga fingrar.

2 thoughts on “James Rolfe, mer än en arg tv-spelsnörd

  1. ÅH JAG ÄSKAR HONOM!!!! Stående kvälls-TV för mig och maken är att dra igenom hans recensioner. speciellt monster madness.

    anyway. Jag såg din kommentar inne hos C. Jag blir riktigt jävla förbannad och ledsen när jag läser kränkningarna du varit med om och vill säga att 1. HEN HADE FEL OM DIG samt 2. anmäl!

    Kram

    • Tack för din kommentar och omtanke!

      Till slut när jag frågat 30-tal vänner och bekanta om de någonsin känt något från mig och de alla tittat frågande på mig så insåg jag också att hen hade fel om mig.

      Problemet är att jag enligt patientnämnden inte kan gå vidare med det här när det gäller bemötande. Det räckte liksom med att vårdcentralen skickade papper på att de höll med psykologen att jag ”luktar smuts”.

      Det enda jag skulle kunna gå vidare med enligt patientnämnden är om det är fel metod, om det strider mot KBT-terapi. Fick ytterligare nån blankett att krångla med men jag vet inte om jag orkar längre. Patientnämnden skulle ju ta min strid rättsligt, men de kan inte göra något för det finns inga regler kring bemötande sa de.

      Fast i limbo. :(

Kommentera

