SpeLinnea

Världen genom fyrkantiga ögon

#rabiesfeminist14

Lämna en kommentar

Ja, nu är det nya året snart här och löften och topplistorna duggar tätt. Jag kan ju inte vara sämre, men istället för att fokusera så mycket på året som har gått vill jag ägna några rader åt vad som komma skall.

Under 2013 kom många fina spel och projekt som har att göra med feminism och spelvärlden. Bemötandet har varit överväldigande att ta del av. De negativa skitstormarna virvlade runt i alla sociala medier, med begrepp som att spelande kvinnor förtjänar att våldtas och att spelvärlden ska förbli en mansdominerad hobby, oförändrad från idag.

”Skit på er alla genushaters där ute, för nu kommer jag också ge mig in i fighten”

Men skit på er alla genushaters där ute, för nu kommer jag också ge mig in i fighten. Jag kommer kämpa och stötta alla i kampen mot sexism, rasism, homofobi, transfobi  i och runt  vad som kallas spelvärlden med allt vad det innebär.  Jag kommer tjata och gnälla, jag kommer hylla och prisa, jag kommer gräva och forska, jag kommer fäktas och gnabbas med all min kraft för att saker ska förändras.

För det räcker nu.  Det är slut med era äckliga jargonger om kvinnor, homosexuella och invandrare. Vi har sedan länge tröttnat på erat jävla nedsmutsande av vår favorithobby. Jag kommer verkligen ta ut svängarna för att göra 2014 till året då jag ägnar mycket tid till att lyfta de här frågorna. För en bättre spelvärld för alla.

Ett gott nytt rabiesfeministår önskar jag er! Jag finns här i bloggen och på twitter under namnet SpeLinnea, samt under taggen #rabiesfeminist14 för att verkligen märka ut det här kommande året. Jag hoppas ni vill hänga med mig hela vägen.

Pokly
Linnea

Författare: SpeLinnea

Spelnörd med pyssliga fingrar.

Kommentera

