SpeLinnea

Världen genom fyrkantiga ögon

Efterlängtade spel under 2014

1 kommentar

Ja, det blir lite av ett Nintendo-år för min del. Någon PS4 eller Xbone (om den nånsin kommer hit) är inte aktuellt för mig i år. Jag ser fram emot fler titlar på Nintendo-konsolerna. Kanske att jag under året skaffar en gaming-pc, eller iallafall en bättre laptop, men det får visa sig. Då blir det en helt ny värld som uppenbarar sig med diverse indietitlar och ett enormt utbud via tjänster som Steam. Men nog gaggat om det, här är mina mest efterlängtade spel under 2014!

 

Mario Kart 8 (Wii U)
Jag spenderade enormt mycket tid på Mario Kart 7 på Nintendo 3DS. Jag vågade mig till och med på att spela online i ett (nåja) racingspel! En stor färggladhet och en fantastisk spelglädje växte fram när jag spelade det. Med Mario Kart 8 så kommer det stora trycket på Wii U som en onlinespelmaskin, och jag ser så mycket fram emot det!

Kirby 3DS

Kirby Triple Deluxe: 3DS
Kirby är ju storfavorit hos mig, och självklart kommer jag ta mig an hans nya äventyr till 3DS. Det jag gillar med Kirby-serien är att de vågar ta ut svängarna och experimentera mer. De behöver inte vara lika ”låsta” som Super Mario-spelen i sin utformning. Sällan har en Kirby-titel gjort mig besviken och jag är övertygad om att Kirby Triple Deluxe kommer ta mig med storm.

Yoshi’s New Island (3DS)
De urmysiga Yoshi’s Island-spelen är några jag verkligen uppskattat. Självklart tilltalar även den kommande titeln mig mycket, med all sin pastellighet och söthet som bara Nintendo kan få till. I väntan på garnäventyret med Yoshi’s Epic Yarn kommer det bli en fantastisk förrätt.

Professor Layton vs. Phoenix Wright: Ace Attorney (3DS)
Pussel! Mysiga miljöer! Layton! Wright! Rättegång! Mystik! Två DS-favoriter som slår sig samman i en 3DS-titel. Kan det bli mer spännande?

BUBBLARE
Chibi-Robo

Chibi-Robo: Photo Finder (3DS)
Chibi-Robo är en karaktär vi sett för lite av här i väst. Flera titlar med den söta lilla roboten har helt och hållet stannat i Japan. Nu i januari kommer däremot Chibi-Robo Photo Finder till den amerikanska e-shopen, och jag hoppas och håller alla tummar att det även kan leta sig över till Europa i år, nu när det är översatt till engelska.

Flipnote Studio 3D (3DS)
Flipnote Studio är kanske inte så mycket ett spel som det är en applikation för att göra roliga animationer i 3D att skicka till varandra. Jag hoppas det blir en värdig ersättare till Nintendos Letterbox, som stängdes ner förra året, utöver möjligheterna att göra egna små animerade kortfilmer i 3D.

Som ni märker (eller kanske inser nu när jag påpekar det) så är det tyvärr ett väldigt mansdominerat år. Jag önskar jag kände till fler kvinnliga utvecklare och kommande titlar av kvinnor, med kvinnliga huvudrollsinnehavare. Tipsa mig gärna!

Författare: SpeLinnea

Spelnörd med pyssliga fingrar.

One thought on “Efterlängtade spel under 2014

  1. Super Smash Brooooooos! Xd

Kommentera

