SpeLinnea

Världen genom fyrkantiga ögon

Retrospelsmässan 2014

2 kommentarer

I lördags gick årets Retrospelsmässa av stapeln i Göteborg. Tusentals människor köade för att få spela, köpa, turnera i och testa retrospel av olika slag. Med röstskådespelaren bakom bland annat Super Mario på plats var det inte konstigt att kön ringlade sig hundratals meter. Spelintresset är enormt och uppenbarligen växande, då mässan slagit besöksrekord igen.

Många fotograferade och filmade den långa kön som bildades. Jag tänker att det är ett kvitto på att ens hobby inte är en inåtvänd liten asocial klubb som många vill få det till, utan ett riktigt intresse som otroligt många människor engagerar sig i.

Charles Martinet var för mig en av mässans höjdpunkter, en sån tapper man att sitta i timtals och låta lika sprudlande glad för varenda människa han möter.
På ett vis känns han inte bara som en röstskådespelare till Super Mario-universat, utan att hela hans personlighet stämmer överens med Mario och den så kallade Nintendo-andan.

Jag hade en toppendag och fick träffa många härliga människor på årets mässa. Jag hoppas att nästa års mässa blir lika fet.

IMG_1519_mariofluff IMG_1516_gossedjur IMG_1515_gaw IMG_1514_gaw2 IMG_1504_byers IMG_1500_portal2 IMG_1494_parlare IMG_1486_bandet IMG_1481_joystick IMG_1476_lynx IMG_1465_linkIMG_1449_mk IMG_1446_chomp IMG_1442_taito IMG_1430_parlplattor IMG_1429_rsmIMG_1453_smileface

Författare: SpeLinnea

Spelnörd med pyssliga fingrar.

2 thoughts on “Retrospelsmässan 2014

  1. Nästa år får det ta mig tusan bli Retrospelsmässan =) Jag inser dock redan att min plånbok kommer att snabbanta vid pärlplattorna =)

Kommentera

