SpeLinnea

Världen genom fyrkantiga ögon

Helggötte med Linnea: Youtube-favoriter!

Lämna en kommentar

Har hittat flera nya favorityoutubare på sistone jag tänkte tipsa om, men även några gamla. Jag följer ju väldigt många fler än just dessa, men de flesta gångerna kollar jag direkt när ett nytt avsnitt av kanalen kommer och längtar till nästa, vilket är ett gott betyg från mig. Här är några av favoriterna från favoriterna!

Nerdy Nummies

Göttiga tårtor, cupcakes, kakor och what not – allt med nördigt tema! Det var Emelie (glöm inte kolla in hennes blogg!) som tipsade mig om Nerdy Nummies och sen dess har jag snart kollat igenom de flesta. Här har Ro från Nerdy Nummies gjort kakor från mitt favoritarkadspel, DigDug! 

 

Savepunkt

Samson och Frankie lirar spel, gör roliga röster och skrattar ihop. Så långt bort från alla tråkiga piss-let’splays som finns där ute man kan komma, kort sagt. Kolla in dem! 

 

 

Grav3yardgirl

Den första videon jag såg från Bunny är den ovan. Hon pratar om skönhetsprodukter, smink och kläder – allt sånt som jag egentligen oftast är helt ointresserad av. Men hon är fantastisk, rolig och intressant. Den roligaste av hennes serier tycker jag är DOES THIS THING REALLY WORK?! där hon helt enkelt testar olika prylar som synts i tv eller reklam. Genom att prenumerera och följa henne blir man medlem i The Swamp Family och jag har sällan känt någon ha en sån kontakt med sina tittare och alltid önska dem väl. Hon pratar också mycket om psykisk hälsa och för många (inte minst mig själv) är videorna ett skönt avbrott i vardagen. Kolla själva, bli medlem i träsket och ge en alligator dess vingar!

 

 

Communitychannel/ Natalie Tran

Nat är nog den som jag följt längst på youtube. Gör fyndiga små sketcher baserade på vardagliga händelser. Det är kul att se utvecklingen, så kolla gärna några äldre videor också. Lika roliga, men man märker hur människor förbättrar sina klippnings- och filmningsskills med tiden. Även om det i början var typ webcam så är det lika kul att se. 

 

Författare: SpeLinnea

Spelnörd med pyssliga fingrar.

Kommentera

