SpeLinnea

Världen genom fyrkantiga ögon

Female Arena – the aftermath

5 kommentarer

I helgen gick alltså Female Arena av stapeln! Det LAN som jag var med och arrangerade tillsammans med ett gäng fantastiska tjejer.  Totalt var vi närmare 20 tjejer som spelade ihop under helgen.  Det var mitt första LAN någonsin och jag är så glad att det var en sån positiv upplevelse för mig. Helt utan jobbiga känslor och ”ånej-jag-kommer-göra-bort-mig-jag-kan-fan-ingenting-åh-jag-dör”-feelings. Vilket jag ser som ett stort WIN. Jag hade inte ens min dator med mig utan tänkte att rocka tv-spel kommer jag nog göra iallafall! Dunkade med min 3DS utifall att jag inte skulle bonda med nån alls. Jag kan säga att jag inte ens behövde öppna min 3DS under hela Female Arena. Istället fokuserade jag en hel del på Mario Kart 8, men också nya upplevelser som jag inte kört förut. Ni no kuni blir ett definitivt köp i framtiden kan jag säga! Fantastiskt att kunna vara så öppen och n00big på lanet. Jag kan exemeplvis ingenting om vissa spelserier, hatar sladdar, svårt för specssiffror… Inga pekpinnar eller hånfulla skratt så långt ögat kan nå. Det betyder ju inte att alla LAN någonsin utöver Female Arena är skit, jag är bara så evinnerligt glad att det blev så bra och kul som vi hoppades!

På lördagen var en anställd från Massive hos oss på Female Arena för att tala om hur det är att jobba som speltestare. Hon eftersökte en större mångfald gentemot de uppskattningsvis 99% män som söker sig dit.

Apropå män, jag var så helt övertygad om att jag var förföljd från bussen hem på natten.  (Obs, triggervarning) En man gick bakom mig länge och väl, jag genade över en stig. Han tog samma väg. Jag gick fortare. Han gick fortare. Jag skyndade mig ännu mer och svängde in på gården för vårt hyreshus. HAN SVÄNGDE IN PÅ SAMMA STÄLLE. Jag gick mot porten i smått panik med mannen strax bakom. Inga nycklar på mig såklart och plingade frenetiskt på hemma hos oss. Mannen gick mot min port precis när jag fick upp dörren. Han var bakom mig vid hissen. Jag vågade knappt vända mig om, han sa inget. När jag till slut vågade titta så såg jag det var en granne. Hjärtat och gråten i halsgropen. Jag undrar när detta ska ändras, att jag inte ska behöva ändra mitt beteende för att inte behöva oroa mig för att bli utsatt för våld från män på öppen gata. Män och pojkar måste lära sig att sluta våldsverka och våldta kvinnor. Så säg inte åt flickor och kvinnor att ”se upp så du inte blir våldtagen” utan lär pojkar och män att inte bete sig så.

Men tillbaka till LAN-erfarenheten. Jag hade så himla kul och gjorde nya trevliga bekantskaper. Jag tror det här viktigt inte bara på ett personligt plan utan i en större helhet där vi som tjejer kan förenas och bygga nätverk till ytterligare projekt och vänskaper. Och jag hoppas vi kan göra Female Arena fler gånger! Är du med oss då? :) 

Lisa från Massive.

Lisa från Massive.

Glada kiosktjejer! Fanny och Mika.

Glada kiosktjejer! Fanny och Mika.

Någon som minns katten Knatten?

Någon som minns katten Knatten?

IMG_2467_amandzIMG_2482_sladdzIMG_2486_soffaIMG_2476_snack
IMG_2493_ihadadream IMG_2506_stuffs IMG_2540_godiskiosk IMG_2543_overview IMG_2549_peace

Författare: SpeLinnea

Spelnörd med pyssliga fingrar.

5 thoughts on “Female Arena – the aftermath

  1. Men fan vd mysigt ni verkar haft! Så himla fin sak! OCH BRA SKRIVET!

  2. Åh verkar super! önskar jag kunde vara med om något liknande någon gång ^w^
    Sådär med en granne har hänt mig också, så jävla hemskt att man direkt kommer in i de tankarna..

  3. Klart att jag minns Knatten-”För Guds skull-använd kommatecken!” och ”Alltså, din svensklärare måste dö! Han måste begå seppuku! Nu!” ;-D

  4. Pingback: Årssammanfattning 2014 | SpeLinnea

  5. Pingback: Dags för ett nytt Female Arena-LAN! | SpeLinnea

Kommentera

