SpeLinnea

Världen genom fyrkantiga ögon

Helggötte med Linnea: Tv-spelsbröllop

6 kommentarer

Förra helgen var jag bortrest till spännande Värmland och Sunne, för dop av minsta brorsbarnet. Det visade sig vara ett överraskningsbröllop också mellan min bror och frun. Det var så fint! Tåras i ögonen trots att jag inte är det minsta troende. 

Många frierer har skett via tv-spelens värld på olika vis, (inte minst Heidis på Retrospelsfestivalen) men hur många har speltema kring själva ceremonin? Har letat runt lite och hittat några som vågat ta steget fullt ut och ha tv-spelsbröllop! Tyvärr väldigt heteronormativt, men jag hoppas det finns något som kan ge inspiration.

Skulle du kunna ha ett speltema på ditt bröllop?

mario wedding

På racingbanan för bröllopsfoto. Mario och Peach.

460e781759766ef49228dbb534ee608f

Någon gillar World of Warcraft.

780978a55e467f301847bed833ceb06c

Sugen på Borderlands-tårta? Claptrap är redo. :D

zeldabröllop

Zelda och Link plus en bäbis. Vad skulle denne heta måntro?

wow-wedding

World of Warcraft. Otroligt välgjorda dräkter!

portalcake

Portal Cake i en väldigt gullig stil.

minecraft wedding

Minecraftbröllop.

katamari wedding

Min absoluta favorit – Katamari-bröllopet. <3

Författare: SpeLinnea

Spelnörd med pyssliga fingrar.

6 thoughts on “Helggötte med Linnea: Tv-spelsbröllop

  1. Well, gifter jag och sambon oss blir det ett nördbröllop, så lite tv-spel går nog att få in.

  2. Hahaha, åh gud nerds <3

  3. Ååååh, så härliga bilder! Portal-tårtan såg ju bara helt underbar ut.

Kommentera

