SpeLinnea

Världen genom fyrkantiga ögon

Ehmagherd vad jag ser fram emot Captain Toad!

7 kommentarer

Min fabläss för gulliga japanska saker och karaktärer har väl knappast kunnat undgå någon. Efter Kirby toppas söthetslistan av Toadette, och sen Toad. Har länge önskat att nån ur Toad-familjen ska få ett eget spel, den här gången blev det Toad himself. Men man kommer också kunna spela som Toadette, vilket får min spelnerv att låta ”aaaaw!”

I de här fullständigt bedårande japanska trailarna ser vi Toad och Toadette spatsera runt i supersöta världar. Det ser verkligen ut som ett spel för mig, med både pussel, gullighet och Toadette i samma spel, vad kan gå fel? En kul notis är att Toad heter Kinopio på japanska, och Toadettes namn är Kinopiko, något jag döpt mig själv till på diverse sociala medier. (Även varianten Kinopeikko, en ordlek på Toadettes namn och det finska ordet för troll, peikko.)

Hoppas ni ser fram emot det här spelet lika mycket som jag! Vi får vänta till i januari 2015 innan det når oss i Europa, men det gör ingenting. Det finns mycket att spela i november och december i väntan på Captain Toad: Treasure Tracker!

Bonusvideo med tio minuter gameplay!

Författare: SpeLinnea

Spelnörd med pyssliga fingrar.

7 thoughts on “Ehmagherd vad jag ser fram emot Captain Toad!

  1. Haha, visste inte det om ditt användarnamn!

  2. Har undrat lite i smyg var användarnamnet kom ifrån. Så sött ju~ Och ehrmahgerd vad jag ser fram emot Captain Toad. Jsg och Toad har kört bil tillsammans i massa år, bara längtar efter att få ge mig ut på det här äventyret ^^

  3. På tiden att Toad och Toadette (min favoritförare i MK8 btw) fick sitt eget spel. De är ju söta som ett helt kilo påskgodis och coola på samma gång =)

Kommentera

