SpeLinnea

Världen genom fyrkantiga ögon

Helggötte med Linnea: Virkad turtles-mössa

5 kommentarer

Brorsbarnet fyller år och naturligtvis ska faster (aka jag) ge en hantverkad present. Det är en enkel halvstolpemössa som virkas i cirkel, byte av färg som representerar maskdelen på turtlen. Sen hoppa över maskor som blir hål för ögonen. Mönstret är på engelska och hittas gratis här.

Mycket kul som utklädningsmössa! Gjorde också några band till bandanan i nacken för ytterligare ”äkthet.” Och visst ser man att jag är en äkta turtle i den här? Garnet heter Molly och är från Järbo garn. Jag blev lite besviken över att de har tunnat ur det rätt så kraftigt, men det gick bra ändå. Två nystan gröna och ett lila gick åt, ungefär.

turtlesmössa

Jag har personligen ingen särskild stor relation till Turtles, mer än att jag kan namnen på dem och tycker Hero turtles var mer roliga för mig som kiddo än i originalets djupa svärta och våld. Har läst nån Turtles-serietidning i samma veva jag läste Nintendo-magasinet och när Farbror Joakim. Mest använde vi barn i familjen ett som min bror ägde, men som gått i arv till mig. Örngottet slets sönder tyvärr.  Turtlarna ser väldigt roliga ut, det kan inte varit nån officiell tecknare som gjort det där tänker man. Men det är älskvärda lakan likväl! Har du nån relation till Turtles, gamla, nya eller nåt där mitt imellan?

turtleslakan

Nu ska jag  snart turtla iväg och posta mössan, cowabunga!

Författare: SpeLinnea

Spelnörd med pyssliga fingrar.

5 thoughts on “Helggötte med Linnea: Virkad turtles-mössa

  1. Ninja Turtles har följt mig troget sen jag var tre år, och i år innebär det en relation som hållit sig stark i 24 år :)
    Serietidningar, filmer, tv-serier, leksaker, spel, ännu mer serier ingår i min samling, och även om det är svårt att finna några starka bevis för det så brukar jag tala om mig själv om det största fanet iaf här i Norrland :)

    • Hej Sanna och tack för din kommentar! Vad kul du är så intresserad av Turtles! Hur hittade du hit? :) Finns där bilder på din samling?

  2. Ååååååååååååh, vad fin mössan blev! =D

  3. Jättefin mössa-noterar dock att brorsbarnet har en annan favorit än jag hade som fan (jag är team Leonardo). Var jättestort fan runt 10 år. Såg nya filmen med sambon nyligen och tycker att den är en riktigt bra nytolkning av TMNT-historien.

Kommentera

