SpeLinnea

Världen genom fyrkantiga ögon

Roller derby, champagne-te och Box Boy!

9 kommentarer

FannyLinnea

I söndags fick jag och Fanny (som ni kanske känner igen från Female Arena) chansen att prova på roller derby tillsammans med några ascoola tjejer från Malmös derbylag Crime City Rollers.

Roller derby är verkligen en sport på uppgång, men det är inte alla som vet vad det är. Inte heller jag! Så vi stack till Mitt Möllan-marknaden i Malmö för att prova på att rulla lite. Ni ser ju vilket proffs jag var direkt, bara på min perfekta hållning i fotot.

Roller derby är en kontaktsport, men den enda kontakten vi hann göra vara med betonggolvet. Det var jättekul, men det var längesen som jag var så fruktansvärt ostabil. Jag kan, tro det eller ej, faktiskt åka skridskor ganska väl. Jag har även haft inlines en gång i tiden, som jag också lyckades stå på någorlunda. Men detta, oh my god. Det var liksom inte Bambi på hal is, det var full älgkalv på rullskridskor. Där golvet är smör.  Lyckligtvis var de väldigt hjälpsamma mot oss och uppmanade hela tiden till att böja på knäna och falla rätt när vi väl föll (framåt.)

11137962_405799902878516_703261933_n (1)

Så Crime City Rollers ska på en Florida-turné så jag köpte deras asgrymma tshirt och en patch också, för att sponsra lite. Michaela som driver bloggen Hej Blekk var också på Mitt Möllan-marknaden med sin shop Horror pop riots. Jag köpte klistermärken och en kattängel-prydnad. Den gröna påsen är rött te med champagnesmak (hon som sålde det i butiken sa att man blir pigg av det hehehehe) och det var kul att äntligen hitta en tebutik där de var vänliga mot mig.

Box boy

Helgens spel blev Box Boy! till Nintendo 3DS och oh my glob vad jag älskar det! Ett väldigt trevligt litet pusselspel där man spelar som en bedårande liten låda med ben. Man kan värpa fram fler lådor som hjälper en att ta sig genom banorna men också samla kronor. (As in prinsesskrona, inte SEK) Med hjälp av lådorna kan man bygga former, dra sig fram som en orm  eller använda dem som en änterhake. Olika många lådor att tillgå ger olika förutsättningar, och hela tiden introduceras något nytt som gör det lite mer avancerat i pusselväg. Kostar bara 50 spänn på e-shopen! Kan verkligen rekommendera Box Boy.

Vad gjorde du i helgen?

Författare: SpeLinnea

Spelnörd med pyssliga fingrar.

9 thoughts on “Roller derby, champagne-te och Box Boy!

  1. Roller derby verkar så jeffla roligt, varför händer allt kul i Malmö och ALDRIG någonting spännande Helsingborg? Och varför orkar jag aldrig åka iväg till Malmö och tiodubbla min livskvalitet, fastän det bara är 50 minuter härifrån? De där rollerbladsen ser dock livsfarliga ut. Jag försökte leva på mina gamla hockeymeriter när jag köpte ett par inlines för någon månad sen, men efter första passet är jag bara glad över att fortfarande vara i livet. Du får visa mig hur man köper spel till 3Ds:et i helgen, jag är Jon Snow i den frågan.

    • Det verkar finnas ett ganska aktivt lag i Helsingborg också! http://www.helltownhellcats.com/ Helltown hellcats låter ju som ett typiskt amazing namn. Man blir väldigt låst även fast det ”bara” är en timme hit eller dit. Det känns ju tusen gånger jobbigare än vad det är. När jag bodde några hundra meter från en simhall med 0 människor i så var det svårt att ta sig iväg och simma. Nu när jag bor 5-6 kilometer från nåt värt namnet så ba OH HELL NOOOO. Även om jag cyklade dit nån gång.

      Haha, men man lever ju bara en gång osv osv så man borde ju prova mer såna här ”våghalsiga” saker.

  2. Roibos champagne är gott =) Mitt stora minne av det är annars att jag fick det av en dejt, när jag bad honom välja ett te som passade mig. Har du problem med att folk är ovänliga mot dig i tebutiker? Vafalls? Du ser ju ut som någon en är jättesnäll mot.

    • Du måste vara en mycket god människa helt enkelt, som fick det teet! :)
      Jaa, visst är jag nån man vill vara snäll mot! Jag uppskattar alltid när människor är trevliga i affären, men kräver aldrig att nån SKA vara trevlig om hen jobbar inom sektorn bara för att. Har ingen ”kunden har alltid rätt”-mentalitet eller så. Jag har mest haft otur i just affärer som säljer löste. Det har varit ett ointresse och nästan som att det kändes att det var gött att bli av med mig. Även om jag inte är en jobbig kund. Så hittade jag en fantastiskt tebutik i Malmö som innan jag hann dit nästa gång slog igen. Men nu känner jag äntligen att jag hittat en ny butik där de är hövliga. :)

  3. Vilken kul blogg, jag ska definitivt ta mig en närmare titt på inläggen när tiden finns :)

  4. SÅ tråkigt att du blev sjuk. Du var saknad på LANet. Krya på dig och hoppas vi ses till hösten!

    • Åååh jaaa det var så JÄVLA olägligt. :((( Hoppas nån annan kunde visa dig e-shopen. Hoppas också vi ses snart igen. Hugzzz!

    • Jag lovade mig själv att spela igenom alla spel jag inte hunnit med pga vardagslunket, och alltså INTE sitta och frossa i Last of us online igen som jag gjorde en hel vecka i sträck när jag var hemma med influensan och blev helt knäpp tillslut. Alla ljud påminde om något i spelet, och jag drömde panikdrömmar varje natt. Spelade det här Life is strange i typ en timme men stod inte ut med den pretentiösa huvudkaraktären… sen LAST OF US ONLINE EXAKT RESTEN AV HELA LANET!! D: Förutom när jag åkte ut i Mario Kart-turneringen under gruppspelet och drabbades av en svår identitetskris. :) Inget 3Ds med andra ord. Men det är ju redan nedräkning till höstens lan!

Kommentera

