SpeLinnea

Världen genom fyrkantiga ögon

Retrospelsmässan 2015

4 kommentarer

Årets Retrospelsmässa har varit!  Och som vanligt var jag på plats för att dokumentera det hela och florera bland alla fina spel och människor. Jag och Lina från vår podcast Spelberget lirkade oss mellan alla borden och ibland satte vi en mikrofon under näsan på folk.

Bland annat innehåller avsnittet en intervju med en av skaparna från Alwa’s Awakening och en intervju med bloggaren och Resident Evil-samlaren Emelie Thid. Hela dagen gick ruskigt fort och jag är så glad att vi fick uppleva den. En väldigt lyckat arrangerad mässa som alltid och hela crew från Retrospelsmässan ska ha ett stort tack för att arrangemanget återkommer och blir bättre för varje år.

Det var fler bord än någonsin kändes det som, mässan var verkligen fylld med massor av retroälskande nördar. Det som jag gillar mest på mässor som Retrospelsmässan är att se hur yngre spelare har chans att prova sådant som var något som föräldrar och vuxna hade själv som barn, eller kanske drömde om att ha.

Jag letade själv efter några Sega-spel, och det fanns faktiskt fler bord den här gången som hade mestadelen master system och mega drive. Annars har ju Sverige varit känt för sin Nintendo-kärlek i många olika åldrar. Däremot hade ingen ett Super Fantasy Zone eller Rainbow Islands.  Något annat jag sökte men inte fann var en truckerkeps med Kirby-tema. Men jag köpte på mig en Retrospelsmässan-tshirt, och blu-ray från Revansch. Vill ni se en recension på säsong ett från mig?

Det känns synd att säga till alla man möter där att ”vi syns nästa år” för det är så himla trevligt på mässan, och inga sura miner vad jag kunde se så långt ögat når. Jag hoppas att ni som kom till Göteborg vill komma till ”vår” mässa i Malmö i oktober. Jag pratar naturligtvis om Retrospelsfestivalen, boka in den helgen, så hoppas jag att vi ses där!

Författare: SpeLinnea

Spelnörd med pyssliga fingrar.

4 thoughts on “Retrospelsmässan 2015

  1. Mässan levererade som vanligt med massa retromys! Jag vill tacka för sällskapet i bilen upp. Du är ett energipiller och smittar glädje i din närvaro!

  2. Vilket härligt inlägg! Och så himla fina bilder =D Var jättekul att träffas igen ^^

  3. Pingback: Årssammanfattning 2015 | SpeLinnea

Kommentera

