SpeLinnea

Världen genom fyrkantiga ögon

Helggötte med Linnea: Nördloppis på Spelens hus

2 kommentarer

2015-06-06-13.31.33

Spelens hus i Malmö är ett tillhåll för många olika nördar. Igår var det dags för en loppis för att sälja ut allihopa. Nördarna alltså. Närå, men en massa prylar som nördar kan tänkas tycka om. Det var brädspel, tv-spel, serietidningar, leksaker, merchandise och annat fräsigt.

Jag försökte filma med telefonen flera gånger hur långt kön slingrade sig runt den lilla föreningslokalen vid Nobelvägen 145A, men det buggade ur. Det tog kanske en halvtimme som mest att komma in, så inte farligt alls. Jag visste att loppisar generellt drar mycket besökare, men trodde inte det skulle vara så mycket folk! Det var iallafall över 600 besökare på loppisen, vilket var riktigt välbesökt. Och varmt, nu har verkligen sommaren kommit på riktigt känns det som, och det märks ju inte minst när folk packar sig inomhus. Arrangörerna gjorde ett väldigt bra jobb med att se till att det inte blev överfullt, utan släppte bara in så många som fick plats i lokalen. När någon gick ut fick nån annan komma in.

Det var en bra mix av prylar, som alla ändå passade in på temat. Jag själv är inte intresserad av manga eller brädspel, men det fanns en del att tillgå för den som gillar sånt. Såg massa saker jag ville ha men inte kunde finna mig i att köpa. En knallrosa gameboy micro till exempel. Asfin, men för dyr för mig i nuläget. Köpte tre böcker för fem kronor styck och ett spel. Vilket får ni se senare!

Spelens hus uppger på sin Facebook att det kommer ytterligare loppisar med olika tilltänkta teman, såsom lajvloppis och figurspelsloppis.

Författare: SpeLinnea

Spelnörd med pyssliga fingrar.

2 thoughts on “Helggötte med Linnea: Nördloppis på Spelens hus

  1. Imponerande att de bara genom ett Facebook-evenemang skapade ett så pass stort tryck av besökare. Jag fyndade ju också så det var ett stort plus!

    • Ja, det var jäkligt coolt faktiskt. Jag började fatta på vägen dit när jag möter folk med stora påsar och nån som fingrar på ett PS1-spel att det kanske var större efterfrågan än jag trott. :D

Kommentera

