SpeLinnea

Världen genom fyrkantiga ögon

Den stora ommöbleringen

2 kommentarer

Vi har i mitt tycke en väldigt bra och fin tvårumslägenhet, men vi (mest sambon)  har också sjuhelvetes mycket grejer. Spel, sladdar, konsoler, instrument och allt i en enda röra. Det tar sån plats. Det blir stökigt och fult.  Jag hade väldigt lite plats för att göra nånting jag vill. Så jag föreslog att vi skulle möblera om så det blev lite bättre, och se det blev det ju. Det hela tog ungefär sju(!) timmar att flytta allt från det ena rummet till det andra och tvärtom.

Så småningom vill vi få upp hyllor på väggarna i vardagsrummet och lite tavlor, ny soffa och lite annat, men det är inget som prioriteras i nuläget. *ler kapitalistiskt äntligen hemma-leende*

Medan jag utför något sånt här stort projekt brukar jag få en inre minikris om att jag ba vill slänga allt jag äger och flytta ut i ett tält i skogen. Sen kommer jag på att jag är för lat och skulle sakna wifi och bekvämligheter för mycket, så jag skäms över att jag tänker så otacksamt över materialla ting. För jag är en material girl innerst inne även om jag vet att det inte är hela livet. Det brukar ju sägas att man inte ska samla på sig saker. Men jag älskar saker, allt från användbarheter till vackra ting för det gör mig glad. Jag ÄR tacksam för det jag har och inser man aldrig det så tror jag man behöver ett klassiskt wake up call. Kanske kan slänga en hink med is på er? Nåväl, här kommer iallafall bilderna!

FÖRE

EFTER

Författare: SpeLinnea

Spelnörd med pyssliga fingrar.

2 thoughts on “Den stora ommöbleringen

  1. Åååh, vad snyggt det blev! Ommöbleringar är alltid så himla stora projekt. Vi spegelvände vardagsrummet för några år sedan, och det blev så mycket bättre. Det gäller bara att orka ta iyu med det xD

  2. O! Ja det här var ett mysigt kollage av bilder, ibland saknar jag mitt gamla pojkrum där jag i princip möblerade om en gång i månaden (jag installerade hjul på det mesta, haha), nu har jag ”tyvärr” bara massa möbler som är anpassade för en plats men att skaffa nya möbler eller göra om saker är alltid en höjdpunkt för mig.

    Men en klar förbättring ser det ut att ha blivit och kul att få en titt på hur ni bor!

Kommentera

