SpeLinnea

Världen genom fyrkantiga ögon

5 faser jag går igenom vid spelbossar

7 kommentarer

På äkta klickbait-manér presenterar jag nu mina fem faser jag går igenom när jag möter en spelboss. Känner du igen dig? Hur brukar det se ut för dig när du möter en boss?

 

 

 

waitwhat
1. Naiviteten

Åh, vad är det här för nåt? *spläsh DÖD*

 

 

Margaret Hamilton - programmerare vid Apollo 11-projektet.

Margaret Hamilton – programmerare vid Apollo 11-projektet.

2. Supertaktiken
Om jag hoppar i vinkel x när bossen gör attack y, samtidigt som jag är beredd med specialattack z och solen står i zenit, då borde det väl vara lätt som en plätt? Men det spelar ingen roll, trots den fina taktiken på pappret så gör jag om samma misstag som innan. Igen och igen.

 

 

 

 

Uhoh

3. Ångesten
Hur fan ska jag nånsin klara det här? Varför måste det vara så inihelvetesjävla svårt? I den här fasen uttrycks både svordomar och en önskan om att få prata med utvecklarna och berätta om deras tydligt dumma beslut. Här väcks också självhatet, varför kan alla andra utom jag? Guider på GameFAQs visar i minituös detalj att som behövs göras – ända tills bossen där det står ”Just take it out ant collect the loot.” Och om inte, så är det nåt supermäktigt övervapen som behövs som skulle ha plockats upp för en sisådär 20-25 timmar sedan i spelet.

 

 

 

 

rambo

 

4. Dumdristigheten
En sällan lyckad taktik är att bara mösha på och hoppas på en sån oerhörd flax och att universums stjärnor står rätt så att man plötsligt klarar det. Springer skrikande in med kontrollen Rambo-style och bara köttar hejvilt på knapparna.

 

 

lumpyspaceprincesscrying

5. Uppgivenheten
Jag ska aldrig mer spela tv-spel. Det är lika bra att ge upp.  Det är oftast i den här fasen som jag efter mycket blod, svett och tårar klarar skiten. Tills jag några speltimmar senare möter en ny boss, och historien upprepar sig.

Författare: SpeLinnea

Spelnörd med pyssliga fingrar.

7 thoughts on “5 faser jag går igenom vid spelbossar

  1. Haha, var precis så här det var när jag klarade samtliga bossar i Epic Mickey… xD Tragiskt, men sant!

  2. Två o tre har jag o tur att ingen hör mina svordomar annars blir man inlåst

  3. Haha, känner igen mig =) Finns det någonstans dit jag kan skicka en ursäkt till Nintendos spelskapare för alla svordomar jag har utgjutit om dem och deras jobb?

Kommentera

