SpeLinnea

Världen genom fyrkantiga ögon

Prövar demon till Hatsune Miku: Project Mirai DX 2

Lämna en kommentar

Åååh ljuva rytmspel! För den som inte känner till det så är jag väldigt förtjust i japanska rytmspel på bärbara konsoler, a la Ouendan,  Rhythm Thief och Rhythm Heaven. Men aldrig tidigare hade jag hört talas om Hatsune Miku. Det är kanske inte så konstigt, då hon började som en vocaloid, en sjungande robotröst.

I Japan har det sedan 2009 kommit ett tiotal spinoffspel där Hatsune Miku fått agera i rytmspel. Utanför Japan har hon inte synts till förrän sent 2014 men då på PS Vita. Här prövar jag 3DS-versionen av vad som i Europa kommer kallas Hatsune Miku: Project Mirai DX 2. En inte alltför lätt tital att placera om man inte är fan sen innan. Men jag gav det en chans på grund av det lockande chibi-temat som jag så ofta faller för, och den i vissa fall betryggande stämpeln av SEGA Japan.  Via 3DS e-shop och drog ner demon och jag måste säga att jag är lite småfrälst redan! Det finns flera olika sätt att spela spelet på, ett med pennan och ett med knapparna. Jag föredrog knapparna i detta fallet, och är också vad jag visar upp i videon nedan.

Spelet släpps 11 september 2015 i Europa, och jag ser mycket fram emot det efter att ha prövat demon. Fram med fler demos i e-shoppen!

Författare: SpeLinnea

Spelnörd med pyssliga fingrar.

Kommentera

