SpeLinnea

Världen genom fyrkantiga ögon

Kom på Retrospelsfestivalen!

4 kommentarer

rsf

Det är så himla kul att skriva om den kommande Retrospelsfestivalen i Malmö, för jag ser verkligen fram emot när den sker! Jag kommer finnas på plats i år med, och kan knappt vänta på att få möta alla trevliga och roliga människor. Den 10 oktober 2015 går årets festival av stapeln, på STPLN i Malmö.

Jag var inbjuden som föreläsare till festivalen förra året, vilket var så sjuuukt läskigt men jag är glad att jag faktiskt vågade! Det var otroligt mycket folk på förra årets mässa och jag vågar nästan säga att det lär bli besöksrekord i år, med tanke på all fin reklam Retrospelsfestivalen gjort. Kolla in årets trailer, skapad av Nicohlsson.

Årets konferencierer är inga mindre än Geeky Gals! Och förstås kommer det finnas hur mycket retrospel som helst, både att prova på och till försäljning. Som vanligt kommer jag hålla utkik efter Kirby-spel och annat gulligt att lägga vantarna på. Tycker också ni ska kolla in min vän Sarah Mineur som driver Geekonista. Hon gör smycken i ädelmetaller med nördigt tema. Missa inte!

Mer information finns såklart på Retrospelsfestivalens hemsida.

Retrospelsfestivalen Flyer 2015

Var där eller var fyrkant!

Författare: SpeLinnea

Spelnörd med pyssliga fingrar.

4 thoughts on “Kom på Retrospelsfestivalen!

  1. Jag känner mig lite dåligt som inte kommenterat här tidigare men det händer att jag tittar in och läser via Mlies sida!

    Tyvärr får jag vara en fyrkant och skylla på dom höga tågpriserna, retrogathering får duga som tröst eftersom det bara är 20 minuter bort.

    Jag tänkte fråga vad du föreläste om förra året men det avslöjades såklart om man klickade vidare, kul att du vågade dig på det!

    • Heeej! Klart du inte ska känna dig dålig, du skriver ju nu, eller hur? :) Jag förstår helt klart när plånboken får tala. Jag brukar inte ens köpa något särskilt när jag är på dessa mässor. Förra året bytte jag till mig en del spel från sånt jag inte ville ha längre. Det funkar om man inte är desperat i behov av pengar liksom. :)

      Tack så mycket för din kommentar, och hoppas Retrogathering blir skoj!

  2. Hej när spelmässor o liknande då blir man lite avis men man vågar inte åka man känner ingen o tänk om man gör bort sig tjej allt

Kommentera

