SpeLinnea

Världen genom fyrkantiga ögon

Helggötte med Linnea: Besök på Malmö Museer

1 kommentar

IMG_20150919_112254

I helgen passade vi på att besöka Malmö Museer. Malmöhus slott med akvariet och sedan tekniska museet med sjöfartsmuseet i samma byggnad. Vi spatserade omkring i flera timmar, och ändå så såg vi inte allt. Det är kul att vara turist i sin egen stad!

Det var flera år sedan vi besökte museerna och de har ändrat om en hel del. Akvariedelen var väldigt skabbig sist men nu var den fantastisk. Fanns roliga interaktiva bitar också, att kunna gissa djur genom ljud eller kranier. Låter ju makabert men det var skoj. Urtidsdjuren tyckte jag var coolast. Vi var också inne i en ubåt på tekniska muséet, men det var minst sagt klaustrofobiskt, så jag tog ingen bild där inne. Skulle vika ihop mig till en liten boll för att ta mig igenom skotten på ubåten (de stora runda hålen mellan rummen) och det var ju verkligen som att jag vore 108 år gammal att försöka göra det. Men jag klarade det och överlevde, tur är väl det! *lever_farligt_89*

Författare: SpeLinnea

Spelnörd med pyssliga fingrar.

One thought on “Helggötte med Linnea: Besök på Malmö Museer

  1. Cooooool!

Kommentera

