SpeLinnea

Världen genom fyrkantiga ögon

Tipsa om ny TV!

4 kommentarer

Ja, nu hänger vår TV här hemma verkligen på sista versen. Jag har sagt det förut, men nu är det verkligen många minuter som dagligen måste ägnas åt till att rucka på TV:n för att fixa dess bild till att fungera överhuvudtaget. För ett hushåll som använder TV:n till vårt allra största intresse (spelen) så är det nödvändigt att köpa en ny. Men vilken?

lg-tv-42

Visst är televisionen en fantastisk uppfinning? Nu när jag varit förkyld en längre period har det varit en räddning större än vanligt. Utöver att kunna ha tillgång till alla skitkanaler som TLC och Kanal 11, så finns ju obegränsat av Youtube- och Netflix-filmer att se. Såklart är det sekundärt med kanaler och sånt, det är spela vi helst vill göra.

Den nuvarande TV:n är en omkring 8 år gammal LG på 42 tum. Den kräver som sagt numer att man slår och bänder på skärmen i typ 20 minuter innan den skärper sig. Vi har liksom inte kunskaperna att åtgärda ett sådant fel. Garantin är naturligtvis långt utgången.

Det som önskas från en ny TV:

  • 50-65 tum. (Bring it on liksom)
  • LCD eller plasma (LED är ju dyrt?)
  • Snabb responstid, ingen ghosting
  • Gärna ett scart-uttag och RCA ut.
  • Inte silverfärgad.
  • Under 10.000 SEK.

Ni som spelar mycket liksom jag, vilken TV har du? Det har ju hänt en hel del sedan vi köpte våran TV, som var en av de första (och största!) HD-tv:s jag nånsin sett. Nu höjer jag knappt på ögonbrynen när nån har en 80-tummare hemma. Intressant med en sån otroligt snabb utveckling. Men som sagt, tipsa gärna i kommentarsfältet nedan!

Författare: SpeLinnea

Spelnörd med pyssliga fingrar.

4 thoughts on “Tipsa om ny TV!

  1. Jag är också ute efter en nyare TV. Har just nu en gammal LG 42″ plasma men vill nog uppdatera mig till en TV på 50″, gärna Samsung, utan input-lagg.

  2. Pingback: Den här är nu! | SpeLinnea

Kommentera

