SpeLinnea

Världen genom fyrkantiga ögon

Årssammanfattning 2015

2 kommentarer

Gott nytt år allihopa! Hoppas att året 2015 var till belåtenhet, men också att året som nu har anlänt blir så bra som du önskar. Jag är inte bara en klyschmaskin, så här kommer saker som hänt mig personligen under året som gått. Jag kommer också komma med ett annat inlägg där jag pratar om de bästa spelen jag spelat under 2015. Stay tuned, som di säger i staterna.

Gjorde du något 2015 som du aldrig gjort förut? Jag streamade live! Och jag blev en del av Kamratpatrullen, vilket känns riktigt awesome. Som ett onlinekollektiv jag alltid saknat, utan att ens veta det själv.

Genomdrev du någon stor förändring? Det är väl klyschigt som fan men tro på mig själv. Jobba systematiskt för att nå dit jag vill. Sätta igång med saker. *kämpa_järnet_välj_glädjen*

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Ja, det känns som att är det inte i år så är det februari 2016 som alla ska kläcka fram sina små.

Vilket datum från år 2015 kommer du alltid att minnas? Minns sällan datum, snarare händelser. Men det har hänt massa awesome grejer. Har ju redan nämnt Kamratpatrullen, vår inledning men också vår Julbonanza som var askul. Vi tjänade ihop 2900 kr till förmån för Stadsmissionens arbete till hemlösa.

IMG_6485

Lina, Samson, Anders och David på årets Retrospelsmässa.

Retrospelsmässan, att få åka hem till Lina & Bob var så himla mysigt! Retrospelsfestivalen i oktober, var också awesome och såg väl min enda ”konsert” där också. Spelberget firade 100 avsnitt, vilket känns coolt och jättekul! Och att vi för första gången träffades allihopa, den här sommaren som var. Sen var det Spelskapet, Spelhjälpen.. ja 2015 var verkligen året för massa fina initiativ med spel i fokus.

Dog någon som stod dig nära? Nej, tack och lov för det.

Vilka länder besökte du? Sverige. Gills Dalarna eller? Göteborg?  Men också Nintendoland, Svampriket, osv osv. :)))))))

nintendoland

Bästa köpet? Hoppas att det är TV:n, men återkommer när den kommit! *materialist_2000*

Gjorde någonting dig riktigt glad? Att leva lajf med släkt och vänner och veta att jag är så lyckligt lottad att ha dessa relationer. Att folk VILL umgås med mig. Har ni nånsin nån såndär svacka när ni känner att typ alla hatar er och ni tror att folk inte vill veta av er? (Hej PMS typ.) Det är klart jag har haft såna dagar men de har varit väldigt få och mer hanterbara. Så tummen upp för det!

Saknar du något under år 2015 som du vill ha år 2016?  En fläkig soffa så jag kan bjuda över vänner på gamingnightz.

Vad önskar du att du gjort mer? Spelat spel och virkat! Våga mer saker som egentligen gör mig till awkward penguin.

Vad önskar du att du gjort mindre? Typ kollat på tråkiga youtubevideos. (Varför inte kolla på bra youtubevideos liksom?)

Favoritprogram på TV? Jag tror faktiskt inte jag sett nåt värt att följa utöver den vanliga skiten när jag råkar bläddra förbi. Ah men typ Masterchef, Teen Mom, alla miljoner Project Nånting-program osv. Sen kollar vi alltid serier på Netflix och sånt, som Walking Dead, Modern Family osv.

Bästa boken du läste i år? Läser inte…

Största musikaliska upptäckten? Professor Sakamoto! Men också att jag gick igenom lite av min musiksmak i det här inlägget, när jag köpte en singel av Nordloef/Musho.

 

IMG_7791_sakamoto

Professor Sakamoto signerar.

Vad var din största framgång på jobbet 2015? Att jag skaffade ett jobb alls! Där jag trivs och blir respekterad, och jag kan känna mig professionell.


Största misstaget? Inga hittills. :)))) *ler ödmjuk*


Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Generellt skulle jag säga gladare!


Vad spenderade du mest pengar på? Mat och hyra såklart. Utöver livsnödvändigheter så har jag inte lagt mycket pengar på *nöje* utan har mest blivit sånt som är bra att ha. Typ underkläder. Nya t-shirts som inte är insvettade till förbannelsen. Lite sånt.


Något du önskade dig och fick?  En ”trygg” ekonomi. Iallafall från slutet av november.

Något du önskade dig och inte fick? 59 miljoner på banken.


Vad gjorde du på din födelsedag 2015? Den 16 mars. Jag minns faktiskt inte. Det var en måndag så det var nog att jag gjorde nåt helgen som var. Har alltid trevliga födelsedagar, men det var kanske inte så spektakulärt. :)

IMG_7147_tshirtZelda

Zelda-inspirerat tryck.

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? 6 timmars arbetsdag.


Vem saknade du? 
Familjen uppåt i landet. Det är trist på ett sätt att det aldrig någonsin kommer uppfinnas teleportering.


De bästa nya människorna du träffade? De i Kamratpatrullen!


Mest stolt över? Att jag är totally fab. Att jag vågar göra grejer jag inte trodde jag skulle våga. Och att jag dragit igång ett coolt projekt jag kommer visa senare.

Högsta önskan just nu? 48-timmarsdygn med mörker i enbart 6 timmar.

Vad tänker du göra annorlunda nästa år? Inget, ba continue being awesome.

Jag vill gärna läsa era årsammanfattningar, oavsett om hur ni väljer att skriva dem. Länka gärna i kommentarerna!

Författare: SpeLinnea

Spelnörd med pyssliga fingrar.

2 thoughts on “Årssammanfattning 2015

  1. Utmärkt sammanfattning! Jag önskar att jag kunnat göra en sammanfattning, men jag har så fruktansvärt dåligt minne. Har även sjukt dålig tidsuppfattning vad gäller när man gjort vad. Kan t.ex. säga ”Detta gjorde jag för ett halvår sedan”, varpå min kära sambo (som för övrigt är min vandrande kalender) påminner mig om att det var två år sedan jag var med om det. :D
    Jag har iaf haft ett bra år med många häftiga upplevelser. Detta året önskar jag att jag reser oftare och utvecklar mina kunskaper inom videoproduktion.

    • Hahaha, gillar att din sambo är vandrande kalender. Du vore ett dåligt vittne om det hände något alltså. Jag kan liksom försöka komma ihåg färger på folks kläder när jag cyklar hem och bilars regnummer bara ”ifall att” nåt skulle hända. Dum i huvet kallas det också. HEHE.

Kommentera

