SpeLinnea

Världen genom fyrkantiga ögon

Age of Mythology på 75% rea i helgen

5 kommentarer

age of mythology

Mitt realtidsstrategi-hjärta slår extra hårt när jag ser klassiker som Age of Mythology. Det var ett spel jag fick på min födelsedag när jag var fyllde tolv eller tretton. Så otroligt glad att jag fick tillgång till den typen av spel i så tidig ålder, för så mycket jag lärt mig. Och så kul jag haft! 

I vuxen ålder har jag tidigare trott att det är ett spel som många förbisåg eller överhuvudtaget inte gillade i Age of- serien. Men det visar sig att det finns många fans till just Age of Mythology. Så jag blev lite nipprig och passade på att köpa spelet nu när det är 75% av på Steam. Det kostar cirka 70 kr, men bara nu i helgen. Om du också gillar realtidsstrategi kan jag varmt rekommendera spelet! Och om du vill kan du adda mig som vän på steam så kanske vi kan köra mot (eller med) varandra? Jag nickar Ontheshortbus.

Vad är din relation till realtidsstrategispel?

 

Författare: SpeLinnea

Spelnörd med pyssliga fingrar.

5 thoughts on “Age of Mythology på 75% rea i helgen

  1. Jag kan bli jättefast ett litet tag men sen brukar jag känns mig totalt kvävd av att jag måste spela vissa tider. Har iofs aldrig spelar något realtidsstrategispel som det du skriver om ovan… Jag tänker bara på Animal Crossings Hahaha

    • Hej!
      Jaa, haha Animal Crossing är ju lite speciellt på det viset för det är ju tamagotchi light typ. Paradoxalt nog för det är ju egentligen ett väldigt avslappnande spel. Men som du skriver kan det bli lite jobbigt samtidigt.

  2. Jag spelade både Age of Empires 1 & 2 och därefter Age of Mythology. Dock lämnade jag serien för spel som Heroes of Might and Magic III och Diablo 2.

Kommentera

