SpeLinnea

Världen genom fyrkantiga ögon

Första intrycken från Adventures of Pip

3 kommentarer

pip.pngJa, ni ser ju min uppenbart peppade min när jag påbörjade äventyret med den pixliga pojken Pip! Kan marknaden aldrig bli mättad på retroinspirerade plattformare? Nej, säger jag, för Pip tillför faktiskt något nytt.

Jag har kört första världen av Adventures of Pip och hittills är jag faktiskt rätt begeistrad. Indieutvecklare har haft lite svårt att charma in sig hos mig när det gäller bra kontroll på plattformsspel. Men här har TicToc games verklien fått till det. Gillar också looken på spelet, grafiskt och musikaliskt är det typiskt Linnea-spel. Det nya som jag känner är en frisk fläkt är sättet som man pusslar genom att växla mellan de olika pixliga stilarna på karaktären. I början från en kub till typ 8-bitars-karaktär med armar, ben och två prickar till ögon. Det är roligt och jag är väldigt nyfiken på hur dessa mekaniker utvecklas i kommande världar.

Det enda jag har att klaga på hittills är att ibland kan sparpunkterna vara lite väl spridda. Får se hur svårighetsgraden ter sig i kommande världar. Så jag ser fram emot att köra vidare i detta, och tänker göra det på lördag för awesomeiga Kamratpatrullen. Vi ses väl då?

Författare: SpeLinnea

Spelnörd med pyssliga fingrar.

3 thoughts on “Första intrycken från Adventures of Pip

  1. Vilket bra spelval! Jag vart också tvungen att spela igenom Adventures of Pip nu när flera har tipsat om det och det även råkade vara rea, hehe.

    Men ett riktigt mysigt spel och dom har verkligen fått till kontrollen, jag hade hoppats att man skulle kunna byta form mer fritt men i slutändan fungerar det bra som det är. Efter att ha spelat fler plattformsspel än jag kan räkna så var det här kanske lite väl lätt och att blanda pixelstorlekar på det här viset är egentligen en synd av värsta sort!

    Lycka till i resten av äventyret om det inte redan är över!

    • Vad kul du också gillade det! Tycker inte det är synd att blanda pixelstorlekar, men sen är jag inte så petig när det gäller sånt. :D

      Vilka fler spel i samma anda har du kört på sistone? Några du kan rekommendera?

  2. En synd säger jag, hehe! Nej men helheten fungerar så bra att jag får ha överseende med det.

    Samma anda, hm, det första jag tänker på då och gärna rekommenderar är Momodora 2 och 3, väldigt korta men vackra
    och roliga plattformsspel, tvåan är dessutom gratis så gillar man det kan man köpa trean sen.

Kommentera

