SpeLinnea

Världen genom fyrkantiga ögon

Musikmåndag v9 – Junior Senior

Lämna en kommentar

Hej på er och välkomna till den allra första musikmåndagen! Som jag skrev i mitt förra inlägg så är det ett sätt för mig att återupptäcka och berätta om gamla och nya musikfavoriter hos mig.

Vecka nio bjuder på en väldigt glad och peppig musik i form av Junior Senior. På ett sätt känns det som att denna danska duo var före sin tid med att ha pixliga och kitschiga nyretrovideor innan det var ballt för gemene hipster. Redan 2003 så rockade Junior Senior in med dessa låtar. Ledorden är verkligen färgsprakande, dansant och glädje. Jag tänker mig myggfria försommarkvällar med galna paraplydrinkar. Vad tänker du?

 

Författare: SpeLinnea

Spelnörd med pyssliga fingrar.

Kommentera

