SpeLinnea

Världen genom fyrkantiga ögon

Jag har prövat Yo-kai Watch

1 kommentar

youkai_watch_splahs.png

En demo till Yokai-Watch på Nintendo 3DS finns att hämta. Jag var snabb med att pröva detta urgulliga rollspel, något som jag längtat efter sen jag först fick veta att vi i väst kommer få chans att spela det. Det är släppt i Japan sedan 2013, USA sedan 2015, men vi i Europa får vänta till 29 april 2016 innan vi får ta del av hela Yokai-Watch.

Visst att jag var allmänt positiv inställd från början av allt jag sett, men jag blev ännu merJibanyan glatt överraskad när jag väl fick pröva Yokai-Watch. I demon spelar du som huvudkaraktären Nate, som har en typ av spöken(?) som kallas yo-kais. Den klockan han har på armen används för att lokalisera nya yokais men också att fightas med om jag förstod det rätt.

Det är utvecklat av Level 5 vilket gör att grafikmässigt är det en fullpoängare. Asgulliga Pokémons.. eller jag menar yo-kais. Min favorit av de få jag mötte i demon är Jibanyan. En supersöt kattvarelse som jag antar är typ motsvarande Pikachu. Det är svårt att inte dra paralleller till just pokémon-serien men det har verkligen sin egen twist, speciellt i fightingdelen. Prova gärna ni som har en 3DS, vad tycker du? Jag kommer absolut köpa Yokai-Watch när det kommer!

Författare: SpeLinnea

Spelnörd med pyssliga fingrar.

One thought on “Jag har prövat Yo-kai Watch

  1. Åh det ska jag nog ladda ned och prova i påsk!

Kommentera

