SpeLinnea

Världen genom fyrkantiga ögon

Alwa’s Awakening på Steam Greenlight

2 kommentarer

04

Svenska indiespelet Alwa’s Awakening finns nu tillgängligt på Steam Greenlight. In och tryck på grönt du också, för att spelet ska bli tillgängligt i Steams affär!

Jag har haft möjligheten att pröva spelet vid två tillfällen ute på mässgolv, Retrospelsfestivalen och Retrospelsmässan, och har alltid gillat vad jag sett. Alwa’s Awakening är ett ”klassiskt” plattformsspel i NES-stil med äventyr och action i fokus.
Det är alltid fint att se dessa nyretrospel komma till liv, men extra kul är det ju när det är svenska talanger som gör det. Spelet är enligt hemsidan 85% färdigt och det ser helt bedårande ut. Är du inte övertygad ännu så kolla bilderna nedan och besök deras hemsida för mer information kring spelet!

Författare: SpeLinnea

Spelnörd med pyssliga fingrar.

2 thoughts on “Alwa’s Awakening på Steam Greenlight

  1. Jag såg ditt inlägg för någon vecka sen och redan då hade spelet fått grönt ljus, kul!

    Av det jag sett i trailers så verkar det riktigt mysigt och om det stämmer så gillar jag att man använder sina krafter mer
    för att ta sig fram i miljöerna än att döda fiender?

    • Hej! Ja, av det jag provade så är det mer som du beskriver. Fick använda staven till att göra block och bubblor att hoppa på, till exempel. :)

Kommentera

