SpeLinnea

Världen genom fyrkantiga ögon

Owlboy är äntligen här

Lämna en kommentar

Det känns verkligen som en evighet sedan jag först såg en trailer för Owlboy från norska indieutvecklarna D-pad studio. Men efter närmare ett decenniums utveckling så har spelet äntligen släppts.

Jag hade i ärlighetens namn tappat hoppet både en och två gånger. Jag minns första trailern jag såg var från 2008, men spelet har varit under utveckling sedan 2007. Youtube var i sin vagga.Iphone (den första!) hade precis släppts. Så mycket vatten har ju runnit under broarna minst sagt.

Om vi lägger den långa utvecklingstiden åt sidan och fokuserar på spelet i fråga – visst ser det fantastiskt ut? Jag ska inte ropa hej innan jag har kört det, men jag blir väldigt glad åt att se människougglan Otus glida omkring i den fantastiskt fina världarna D-pad studio har skapat. Ett äventyr jag gärna vill uppleva.

Allt vi kan hoppas är ju att väntan varit värt det!

Du hittar mer information på spelets hemsida, och du kan köpa spelet på GOG eller Steam.

Författare: SpeLinnea

Spelnörd med pyssliga fingrar.

Kommentera

